באו"ם דואגים לשרת החוץ של לוב; שר החוץ דוחה אשמה

פנחס בן זיו No Comments on באו"ם דואגים לשרת החוץ של לוב; שר החוץ דוחה אשמה

שר החוץ כהן הודף את המתקפה נגדו לאחר פרסום הידיעה על פגישתו עם שרת החוץ הלובית. לדבריו:"‏חבל שיריבים פוליטיים שלא קידמו שום הישג משמעותי, ממהרים להגיב מבלי לדעת את הפרטים ולהאשים בהדלפה שלא הייתה". האו"ם: "מודאגים לשלומה של שרת החוץ הלובית"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ אלי כהן הודף את המתקפה נגדו לאחר פרסום הידיעה על פגישתו עם שרת החוץ של לוב נג'לא אלמנקוש. בהודעה שפרסם הערב אומר כהן: "‏משרד החוץ עובד באופן קבוע באפיקים גלויים וסמויים, ובמגוון דרכים חשאיות לחיזוק הקשרים של ישראל בעולם. ההישגים הרבים של המשרד בשנה האחרונה, ביניהם פתיחת שמי עומאן לטיסות, הסכם סחר עם איחוד האמירויות, 2 שגרירויות חדשות של מדינות מוסלמיות, 3 שגרירויות שיעברו לירושלים ועוד, לא היו מבשילים ללא פעולות הכנה דיסקרטיות והובלת מהלכים חשאיים בערוצים רבים".

השר כהן המשיך ואמר כי "‏חבל שיריבים פוליטיים שלא קידמו שום הישג משמעותי, ממהרים להגיב מבלי לדעת את הפרטים ולהאשים בהדלפה שלא הייתה. ‏המתקפות לא ירתיעו את משרד החוץ ועובדיו המצוינים מהמשך העבודה ללא לאות למען מדינת ישראל ולמען יצירת וחיזוק קשרים עם ידידינו הרבים בעולם, ובעולם הערבי בפרט".

במקביל, הערב פרסם דובר האו"ם בקשר לפרשה כי "אנחנו מודאגים לשלומה של שרת החוץ. יש דיווחים שאיימו עליה ושהיא נאלצה לברוח מהמדינה. שלומה הוא בעדיפות עליונה".

ובלוב עצמה, ראש הממשלה עבד אל-חמיד א-דבייבה החליט להשעות את שרת החוץ נג'לא אלמנקוש. בהודעה שפרסם הלילה הודיע ראש הממשלה על ההשעייה ועל פתיחת חקירה "כאמצעי זהירות". מפגינים נגד הפגישה הסתערו על בניין משרד החוץ בלוב וקראו להפיל את הממשלה, ונקבע כינוס חירום של הפרלמנט הלובי לדון בפגישה עם כהן, שהוגדרה כ"פשע נגד העם הלובי".



0 תגובות